string(18) "RADY GMINY PIĄTEK" string(18) "RADY GMINY PIĄTEK"

Uchwała nr XII/59/19 Rady Gminy Piątekz dnia 25 października 2019w sprawie ustalenia zasad sprawienia pogrzebu na koszt Gminy PiątekNa podstawie art. 18 ust. 2 piet 15 ustawy z 08 marca I990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z2019r. poz. 506, ze zm.), art. 17 ust. 1 piet. 15, ait. 39 ust. 2, art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z2019r. poz. 1507, ze zm.), art. 10 ust.3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1473) Rada Gminy Piątek uchwala, co następuje:

Uchwała nr XII/59/19
Rady Gminy Piątek
z dnia 25 października 2019


w sprawie ustalenia zasad sprawienia pogrzebu na koszt Gminy Piątek

Na podstawie art. 18 ust. 2 piet 15 ustawy z 08 marca I990r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z2019r. poz. 506, ze zm.), art. 17 ust. 1 piet. 15, ait. 39 ust. 2, art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z2019r. poz. 1507, ze zm.), art. 10 ust.3 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1473) Rada Gminy Piątek uchwala, co następuje:


§ 1. Ustala się zasady sprawienia pogrzebu na koszt gminy realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piątku, zwany dalej „Ośrodkiem”.

§ 2. 1. Pochówku dokonuje się na cmentarzu najbliższym ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach pochówku można dokonać w innym miejscu, niż określone w ust. 1, o ile łączny koszt pogrzebu nie przekroczy kwoty zasiłku pogrzebowego określonego według odrębnych przepisów obowiązujących w dniu pogrzebu.

§3. 1. Dokonanie niezbędnych czynności związanych z pogrzebem Ośrodek zleca firmie prowadzącej usługi pogrzebowe.
2. Zakres usług pogrzebowych powinien obejmować wszystkie podstawowe czynności, które w konkretnym przypadku są niezbędne do sprawienia pogrzebu zgodnie z wyznawanymi zasadami religijnymi lub przekonaniami w sprawach religii.
3. Czynności, o których mowa w ust. 2, obejmują:
1) formalności związane ze zgonem i pogrzebem;
2) zakup trumny wraz z akcesoriami (krzyż, tabliczka z datą urodzenia i datą zgonu lub odpowiednio „NN” oraz okolicznościowym napisem „spoczywaj w pokoju”;
3) zakup ubrania;
4) przygotowanie zwłok do pochówku;
5) pokrycie kosztów kremacji;
6) pokrycie kosztów transportu zwłok do miejsca pochówku;
7) wykopanie i zasypanie grobu;
8) obsługę przy pogrzebie;
9) zakup wiązanek i zniczy.

§ 4. Łączny koszt pogrzebu nie może być wyższy od kwoty zasiłku pogrzebowego określonego w ustawie zdnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t. j. Dz. U. z2018r. poz. 1270, ze zm.) obowiązującego w dniu pogrzebu.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piątek.

§ 6. Traci moc Uchwała Rady Gminy Piątek Nr XXXV/190/10 zdnia 19 marca 2010r. w sprawie zasad sprawienia pogrzebów oraz zwrotu kosztów pogrzebów na terenie Gminy Piątek i Uchwala Rady Gminy Piątek Nr XXXV1/197/10 zdnia 28 kwietnia 2010r. w sprawie zmiany Uchwały Rady Gminy Piątek Nr XXXV/190/10 z dnia 19 marca 2010r. w sprawie zasad sprawienia pogrzebów oraz zwrotu kosztów pogrzebów na terenie Gminy Piątek.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Uchwała nr XII/59/19 (378kB) pdf


metryczka


Opublikował: Jacek A. Michalski (30 października 2019, 14:57:11)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1025