Budżet na rok 2003 | Budżet na rok 2004 | Budżet na rok 2005
Budżet na rok 2006 | Budżet na rok 2007 | Budżet na rok 2008
Budżet na rok 2009 | Budżet na rok 2010 | Budżet na rok 2011
Budżet na rok 2012 | Budżet na rok 2013 | Budżet na rok 2014
Budżet na rok 2015 | Budżet na rok 2016 | Budżet na rok 2017
Budżet na rok 2018 | Budżet na rok 2019 | Budżet na rok 2020
Budżet na rok 2021 | Budżet na rok 2022 | Budżet na rok 2023
Budżet na rok 2024
Budżet na rok 2006 | Budżet na rok 2007 | Budżet na rok 2008
Budżet na rok 2009 | Budżet na rok 2010 | Budżet na rok 2011
Budżet na rok 2012 | Budżet na rok 2013 | Budżet na rok 2014
Budżet na rok 2015 | Budżet na rok 2016 | Budżet na rok 2017
Budżet na rok 2018 | Budżet na rok 2019 | Budżet na rok 2020
Budżet na rok 2021 | Budżet na rok 2022 | Budżet na rok 2023
Budżet na rok 2024
Budżet na rok 2022
Uchwała nr XXXVII/199/21
Rady Miejskiej w Piątku
z dnia 29 grudnia 2021
w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2022
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 poz.1372) oraz art. 211, art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 poz. 305), Rada Miejska w Piątku postanawia:
§ 1. 1. Ustala się dochody w łącznej kwocie 31.839.791,00 zł, z tego:
1) bieżące w kwocie 24.126.717,33 zł;
2) majątkowe w kwocie 7.713.073,67 zł; zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Ustala się wydatki w łącznej kwocie: 34.243.938,00 zł, z tego:
1) bieżące w kwocie 23.109.400,00 zł;
2) majątkowe w kwocie 11.134.538,00 zł; zgodnie z załącznikiem Nr 2.
3. Ustala się plan zadań inwestycyjnych Gminy Piątek na 2022 r. zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2. 1. Ustala się deficyt budżetu w wysokości 2.404.147,00 zł,
który w całości zostanie pokryty przychodami z nadwyżki budżetowej
z lat ubiegłych w kwocie 1.404.147,00 zł oraz pożyczek i kredytów
długoterminowych w kwocie 1.000.000,00 zł;
2. Określa się plan przychodów budżetowych:1) planowanych przychodów z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów długoterminowych w kwocie 1.000.000,00 zł;
2) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1.404.147,00 zł;
3) z tytułu wolnych środków w wysokości 758.469,48 zł.
3. Przychody będą stanowić źródła pokrycia:
1) deficytu budżetowego w wysokości 2.404.147,00 zł;
2) rozchodów budżetowych z tytułu przypadającej do spłaty w roku 2022 pożyczki w wysokości 108.469,48 zł;
3) wykupu papierów wartościowych (obligacji) w wysokości 650.000,00 zł.
4. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 758.469,48 zł z następujących tytułów:
1) spłaty otrzymanej pożyczki w wysokości 108.469,48 zł;
2) wykupu papierów wartościowych (obligacji) w wysokości 650.000,00 zł.
5. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek:
1) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1.050.000,00 zł;
2) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu 320.000,00 zł.
§ 3. 1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 80.000,00 zł.
2. Ustala
się rezerwę celową w wysokości 80.000,00 zł na realizację zadań
własnych z zakresu zarządzania kryzysowego, zgodnie z załącznikiem Nr 4.§ 4. Ustala
się plan dochodów i wydatków Gminy Piątek związanych z realizacją zadań
z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi
ustawami na 2022 rok zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 5. Ustala
się plan dochodów w kwocie 131.700,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na
sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 125.200,00 zł na
realizację programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
oraz wydatki w kwocie 6.500,00 zł na realizację zadań określonych
w Gminnym Programie przeciwdziałania Narkomanii zgodnie z załącznikiem
Nr 6.
§ 6. Ustala się plan dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych na 2022 r. zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 7. Ustala się plan dotacji dla jednostek spoza sektora finansów publicznych na 2022 r. zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 8. Ustala się dotacje podmiotowe dla instytucji kultury zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 9. Ustala
się plan przychodów i kosztów Samorządowego Zakładu Budżetowego –
Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Piątku zgodnie
z załącznikiem Nr 10.
§ 10. Załącza się plan
dochodów budżetu państwa na 2022 r. związanych z realizacją zadań
zleconych jednostce samorządu terytorialnego zgodnie z załącznikiem
Nr 11.
§ 11. Ustala się dochody i wydatki na
realizację zadań z zakresu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 12. Ustala się
dochody i wydatki na realizację zadań związanych z utrzymaniem porządku
i czystości w Gminie zgodnie z załącznikiem Nr 13.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza Piątku do zaciągania kredytów i pożyczek:
1) na pokrycie przejściowego deficytu do kwoty 300.000,00 zł;2) na sfinansowanie planowanego deficytu do kwoty 1.000.000,00 zł.
§ 14. Upoważnia
się Burmistrza Piątku do dokonywania przeniesień planowanych wydatków
na wynagrodzenia ze stosunku pracy, w zakresie wydatków bieżących
w ramach działu.
§ 15. Upoważnia się Burmistrza
Piątku do przekazania kierownikom jednostek budżetowych Gminy uprawnień
do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach planów
finansowych tych jednostek w obrębie rozdziałów i paragrafów w ramach
działu. Przemieszczenia nie obejmują planowanych wydatków bieżących na
wynagrodzenia i składek od nich naliczanych, odpisu na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych oraz wydatków majątkowych.
§ 16. Upoważnia
się Burmistrza Piątku do lokowania wolnych środków budżetowych na
rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę
budżetu.
§ 17. Burmistrz Piątku przedstawi Radzie Miejskiej w Piątku i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi:
1) informację
o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze w terminie do 31.08.2022 r.
zawierającą zestawienie dochodów, wydatków, dochody w działach,
rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej, wydatki w działach,
rozdziałach klasyfikacji budżetowej z wyszczególnieniem dotacji
i wydatków na inwestycje;2) informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej z wyszczególnieniem wykonania dochodów bieżących, dochodów majątkowych, wydatków bieżących, wydatków majątkowych, w tym na obsługę długu, przychody i rozchody budżetu z uwzględnieniem długu zaciągniętego i planowanego do zaciągnięcia oraz relacji kwoty długu i spłat do dochodów;
3) informację o przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w załączniku do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej zawierającą kwoty wykonanych za I półrocze wydatków;
4) informację o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2022 r. Gminnego Ośrodka Kultury uwzględniając w szczególności stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych;
5) informację o przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2022 r. Gminnej Biblioteki Publicznej uwzględniając w szczególności stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
metryczka
Wytworzył: Anna Matusiak (29 grudnia 2021)
Opublikował: Jacek A. Michalski (5 stycznia 2022, 14:38:13)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1002